Optymalizacja strony to jedna z najważniejszych rzeczy, które niezbędne są do odniesienia sukcesu w wyszukiwarkach internetowych. Prawidłowo zoptymalizowana i zaprogramowana witryna jest przyjaźniej traktowana przez roboty wyszukiwarek, a dzięki odpowiednim technikom optymalizacyjnym możliwe jest odnoszenie  dobrych wyników w pozycjonowaniu przy mniejszym nakładzie pracy a co za tym idzie i kosztów.

 

Jak to się robi i na czym polega?

Optymalizacja polega na odpowiednim dopasowaniu elementów witryny internetowej do potrzeb przedstawianych przez roboty wyszukiwarek (google boot). Dzięki temu mogą one odczytywać ze strony www informacje szybciej i z mniejszą ilość błędów przez co wyniki prezentowane w algorytmie wyszukiwark są najczęściej lepsze.

Do czynności optymalizacyjnych zaliczyć należy:

  • sprawdzenie i zmodyfikowanie poprawności kodu strony tak by nie generował błedów;
  • dopasowanie prezentowanej treści dla potrzeb SEO – nie zapominając jednocześnie że głównym odbiorcą państwa strony jest człowiek;
  • analizę struktury linków wewnętrznych oraz wychodzących.

 

Dla kogo ważna jest optymalizacja?

Proces optymalizacji szczególnie ważny jest dla sklepów internetowych oraz  portali informacyjnych. Złożone struktury tego rodzaju witryn www zmuszają roboty do wytężonej i długotrwałej pracy. Umożliwienie robotom sprawniejsze i łatwiejsze poruszanie się po obszernej stronie pozwala im szybciej indeksować serwisy oraz być na bieżąco z pojawiającymi się aktualizacjami.

 

 

Co to oznacza?

  • Dla sklepów internetowych – nowe produkty szybciej dodawane są do indeksu wyszukiwania i częściej pojawiają się w wynikach organicznych na bardzo złożone hasła kluczowe.
  • Dla portali – nowe posty z aktualnościami indeksowane są natychmiastowo. To pozwala internautom.  

 

Małe strony  tzw. wizytówki, większe i małe blogi również powinny być optymalizowane. Takie działanie pomoże im w procesie pozycjonowania oraz w uzyskaniu jak najwyższej pozycji na wybrane słowa kluczowe.